Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect
We weten wie ze zijn, uit een bepaalde windstreek, met 4 miljoen (de walen?) en vormen een "systeem", komen uit een bepaalde provincie (andere windstreek?) en zijn allen lid van een partij met exact 2 leden. Bovendien zijn hun posts onderling niet te onderscheiden.
Aan de andere kant heb ik niet echt de indruk dat er Vlaams-Nationalisten zijn met overduidelijke dubbelnicks. Zelfs wanneer ze dezelfde meningen hebben, is een overduidelijk verschil in argumentatievorm waar te nemen, iets wat dubbelnicks typisch niet kunnen.
De vraag is dus, waarom zijn de tientallen actieve vlaams-nationalisten overduidelijk verschillende personen, en waarom valt het zo hard op dat een handvol belgicistisch-nationalistische nicks door 1 persoon bestuurd worden? En waarom is dit nodig?
|
Ik vermoed dat sommige belgicisten van mening zijn dat zij hun doctrine hier onder diverse forumnamen moeten kond maken teneinde de indruk te wekken dat ze met velen zijn.
Anders dan de enkele hier aanwezige voorstanders van het voortbestaan van België, wier mening niet steeds geheel van de redelijkheid afwijkt, zijn belgicisten makkelijk te herkennen om het feit dat zij zich steeds uitputten in het gelijk willen
krijgen, ook al
hebben ze overduidelijk geen gelijk, en vooral om het totaal gebrek aan wellevendheid dat uit hun bijdragen blijkt.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat mensen hun frustraties publiekelijk kunnen uiten, zelfs op een domme en onbeschofte wijze. Maar het is duidelijk dat dit de kwaliteit van onderhavig discussieplatform fel aantast, en dikwijls elke potentieel interessante uitwisseling van meningen in de kiem smoort.