Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh
Ik vind inkomen nochtans een heel belangrijk criterium! Als je ziet hoe (zeker de laatste jaren) veel verhuurders huurders voor het Vredegerecht moeten dagen en dikwijls zelfs buitenzetten en/of laten uitdrijven omdat deze huurders niet betalen! Je kan pas iets beginnen na 3 maanden niet betalen (terwijl tegenwoordig de huurwaarborg wettelijk nog maar 2 maanden is) en tegen de tijd dat je een vonnis hebt ben je 2 maanden verder. Na betekening van dit vonnis moet je de huurder NOG eens een maand lang de tijd geven om te vertrekken. Uitgerekend heb je dan 6 maanden (4 als je de huurwaarborg in rekening brengt, maar die dient in die situaties ook dikwijls voor de vele achtergelaten schade) geen inkomsten uit je pand! En dan zwijg ik nog over de dagvaardings- en betekeningskosten etc. En probeer het op dat soort huurders maar eens te verhalen, veel succes zou ik zeggen want een steen kan je het vel niet afstropen!!!
Voorleggen van de laatste 3 loonbrieven of in geval van verandering situatie je huidige loonbrief en/of contract moet zeker kunnen! WIj hebben ook een tijdje gehuurd toen we pas gingen samenwonen en wij dienden ook loonbriefjes voor te leggen. Vond dan niet meer dan terecht!
|
groot gelijk , als je een huis zoekt te kopen moet je ook loonfiches binnen brengen voor je een lening kan afsluiten !