Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2012, 14:45   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Het is dan ook niet mijn verantwoordelijkheid om bij te dragen aan een gefaald sociaal economisch systeem die mij sinds mijn geboorte is opgelegd. Het is zelfs niet mijn verantwoordelijkheid om af te zien van strategieën die het systeem uitbuiten, als ik daar mijn voordeel kan uithalen.

Ik vind het dan ook maar normaal dat commerciële banken alles op alles zetten om de overheid te laten betalen voor hun schulden, en dan het geld over balken naar buiten gooien in de vorm van bonussen voor hun topmanagers. Ik heb alle begrip voor bedrijven als arcelor, electrabel en andere multinationals die minder belastingen betalen dan de gemiddelde arbeider.

Het is ten slotte de overheid die de macht in handen houdt om hier een stokje voor te steken, en ervoor te zorgen dan hun creatieve vormen van diefstal een positieve balans teweeg brengen. Als de overheid ervoor kiest om handenvol geld te stelen van de loontrekkende die heel hard moeten werken voor hun bestaansmiddelen, en dat geld dan prompt in handen te steken van bedrijven die er eigenlijk geen nood aan hebben, dan is dat gewoon heel erg naïef, en bovendien verwerpelijk. Ik weet zeker dat de top bij dexia en KBC tranen met tuiten hebben gelachen op de kap van de overheid en de brave belastingbetaler die het maar blijft pikken.
Ik ben het 100% met U eens, ik ga zelfs verder: het is niet alleen "toegestaan" of "naief" van de overheid, het is moedwillig door die overheid georganiseerd.

Banken konden de overheid niet *dwingen* om hen bij te springen, en bedrijven kunnen de overheid niet dwingen hen subsidies toe te stoppen en voordeeltjes te geven. Dat wordt gewoon gedaan door corrupte politici die die macht van de staat wel in handen hebben en daar hun eigen agenda mee dienden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden