Discussie: België Blijft!
Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2003, 06:29   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als jullie nu eens één procentje zouden halen op 18 mei, dan zou al dat BUB-geblèr over "de meerderheid der Belgen" die achter hen staat iets minder potsierlijk overkomen.
Ik zou niet echt durven stellen dat de eventuele mindere verkiezingsscore van BUB relevant is wat betreft het BelgiË-gevoel van de meerderheid der bevolking.
  • 1/het is een beginnende, nog onbekende, kleine partij.
    2/ze hebben slechts één (prachtig) programmapunt, maar ietwat onhandig qua presentatie (website-de historische argumentatie rammelt een weinig)
    3/ze hebben nog niet de kans gehad zoals andere partijen om 'cliënteel' te binden.
    4/ze hebben waarschijnlijk nog niet de middelen om barnumcampagnes te voeren, vol wattige slogans en wollige beloften zoals de traditionele partijen.
    5/de traditionele partijen zijn ook pro-België ondanks de confederalistische oprispingen van hun jongerenvleugels, dus de nood is voor velen nog niet hoog genoeg om BUB te stemmen......
    6/bekende Belgen werden nog niet gestrikt, wat helaas bijna een noodzaak is geworden sinds de nieuwe kieswet

Conclusies uit hun uitslag trekken i.v.m. splitsings(on)wil bij de Belgen zou dus getuigen van verregaande stupiditeit en idiotie. Al even belachelijk om te gaan beweren dat de score vl-bl+n-va aantoont dat er 20% vlamingen vóór een splitsing zouden opteren, terwijl een groot deel eigenlijk uit heel andere motieven voor een bepaalde partij stemt. Gemakkelijkheidshalve hanteer ik echter die anderhalve vlaming op tien in discussies, als zijnde wél separatist. Ik ben immers royaal en gul voor mijn tegenstrevers. Immers 10�*20% is bijlange nog geen meerderheid, wat reeds 170 jaar bewezen wordt.
8)