Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2012, 15:19   #126
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De balans ? Vergeleken met een personenwagen met dezelfde prestaties en grootte ?

Wat is postitief voor jou ? Blijkbaar helemaal niet volgens die laatste studie.



Als een Prius maar beter is als als een grote SUVs, lijken voor mij vergelijkbare personenwagens toch meestal (veel) beter als de Prius qua ecologische voetafdruk.

Ge weet toch wat een Hummer is Paul, die weegt meer als het dubbele van een Prius.
Maar blijkbaar weet je zelfs niet wat een Prius is als ik jouw tekst zo lees.

Een Prius-hybride heeft voor zijn aandrijving:
Niet alleen een benzine motor van 1800 cc
Ook een 60 kW Elektromotor
Ook Een accucapaciteit tot 5200 Wh.

En er zijn versies met EXTRA Lithium-Accus´s van Fa. A123:
Ik zal eens citeren wat die bijkomend kosten:

je moet leren MACROECONOMISCH redeneren micele

uw aankoopprijs heeft niets te maken met de aankoopprijs van de grondstoffen van een batterij. ALs het macroeconomisch rendement er is, moet de overheid dat rendement niet precies gaan vervalsen of omgekeerd stimuleren of afrekenen

Wanneer een batterij 300euro kost afgewerkt, kan hij onmogelijk meer energie absorberen dan de macroeeconomische energiekostprijs van bvb de goedkoopste energiebron aan ton gerekend zoals steenkool bvb aan 0.4 euro per 10kwh Dus maximale energieinput (en noteer goed lithium is peperduur en arbeidsuren om die batterij te maken kosten ook geld, verscheping kost ook geld, vloeistof en membranen kosten ook geld) dus stel dat die batterij puu renergie zou zijn, dan kost die batterij 7.5megewatth


Een retrofit kit, zal gemakkelijk 10 keer meer kosten dan de macroeconomizch kostprijs en 3keer meer dan de aankoopprijs. Dat matcht dus perfect met die estimatie van kostprijs van die batterij en die maximale estimatie van de energieinput

DUs uw baterij moet aan 10kWh/liter 750liter besparen... De vraag is bespaart hij nu 750liter tov het priusmodel zonder die technologie; Dus rijdt die auto nu 1liter/100km zuiniger, dan zou hij op 100.000km 1000liter moeten besparen, en is hij energetisch zuiniger dan de niet hybride

VOlgens mij beantwoordt de Prius daaraan. Wat zit jij daar nu zo aan te twijfelen, haal mijn berekening onderuit je kunt het.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden