Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2012, 15:41   #61
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Volgens mij worden er hier twee dingen door elkaar gehaald: beschermen van de vrouw, hetgeen toch de titel is van dit draadje, en hoffelijkheid.
Dat zijn totaal andere zaken toch? Ik lees hier -van heel beleefde en charmante mannelijke forumleden trouwens- dingen zoals het openhouden van de deur voor hun echtgenote/vriendin. Dit kan ik alleen maar toejuichen. Dat is galanterie en zal door zowat iedere vrouw geappreciëerd worden. Ik voel mij ook "speciaal" wanneer een man mij laat voorgaan, de deur voor mij openhoudt...
Maar dit heeft toch niks met beschermen te zien?
Vroeger, in de oertijd, toen de mens nog tussen de wilde dieren leefde, was het natuurlijk zo dat de man zijn vrouw diende te beschermen. Mannen moesten toen sterk zijn, dapper en hun vrouw en kinderen verdedigen.
Maar in de tijd dat we nu leven: waartegen zou ik beschermd moeten worden?
Bij mijn weten lopen hier geen wilde beesten ofzo rond.
Daarom dat ik eerder de vraag stelde: waarom zou ik per sé afhankelijk van een man moeten zijn? Waarom moet ik beschermd worden en tegen wat-wie?
Absoluut niet juist!
Gij noemt dat deur open houden simpelweg galanterie terwijl het een heldhaftige beschermfunctie heeft.
Ge moest eens weten hoeveel bacteriën en virussen op deurklinken zitten, er zijn ten alle tijden meer mensen gestorven door bacteriën en virussen dan door wilde beesten.
Denk daar eens over na voor dat er weer een vent voor u een verschrikkelijke besmetting riskeert door de deur voor u open te houden.
jogo is offline   Met citaat antwoorden