Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2012, 16:30   #195
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik snap echt niet hoe je dit kan zeggen. Automatisatie => hogere lonen => hogere belastingsschijven => hogere inkomsten. Niet moeilijk, hoor.

Heel uw premisse is dus fout.
Automatisatie zorgt voor hogere lonen? Het zorgt ervoor dat er een MOGELIJKHEID ontstaat om hogere lonen te geven, die echter niet benut wordt, waardoor de extra winst dankzij de automatisatie enkel terechtkomt bij het bedrijf en diens aandeelhouders.

En doordat na de automatisatie bepaalde taken niet meer door menselijke arbeid gedaan dienen te worden, ontstaat er ook een vermindering van het aantal arbeidskrachten bij het proces --) minder belastbare lonen en meer uitkeringen --) zware negatieve invloed op de begroting van de overheid als we het systeem van belasten niet aanpassen aan een veranderende realiteit.

Globaal: een verschuiving van lasten op arbeid (veel), naar vennootschapwinst en dividenden (minder), dus een verkleining van de inkomsten voor de staat.

Er zijn weinigen die de discussie zo goed als mij snappen. Ik begrijp dat je anderen wilt wijsmaken dat ik er niets van snap om de onkunde om mijn argumenten te kunnen weerleggen te proberen verbergen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden