Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
De commentaren van de stakers waren allemaal hetzelfde overigens: "amaai, dat is warm werken in de zomer, menier, doet gij dat maar eens tot 65 jaar".
Blijkbaar wil niemand nog werken tot 65 jaar, laat staan tot 67 jaar. Ik begrijp dat. Ik wil ook met 60 op pensioen, maar ik heb al eens gerekend en dat kan niet. En al die moeilijke beroepen die niet tot 65 jaar kunnen... Wie betaalt er dan de pensioenen als niemand wil werken tot 65? Toch niet de actieve bevolking van 18 tot 55 jaar? Ik heb een enorm NIMBY gevoel hier: pensioen moet blijven, maar niemand wil eraan bijdragen. Ikke nie, het is te warm om hier te werken...
Nogmaals: ik begrijp het dat sommige beroepen zwaarder zijn dan de andere, maar hoe hou je het systeem betaalbaar?
|
Véél mogelijkheden om dit bestaande systeem betaalbaar te houden zie ik eigenlijk niet:
1) we proberen ons het geld van diegenen die het (nu nog) hebben toe te eigenen, en als die weigeren 'mee te werken' of met hun geld gaan lopen knallen we ze neer
of
2) we helpen onszelf aan een kolonie/een 'onbeschaafd volk' om - zoals in de goeie ouwe tijd - op te parasiteren.
Dát zijn nogal eens 'verworven rechten', nietwaar