Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Neen, ik heb ook geen algemeen overzicht.
Ik merk wel dat er in verschillende media, een ander beeld weergegeven wordt.
|
Ik weet het, de vakbonden hebben de media enorm proberen manipuleren, dat heb ik inderdaad gemerkt.
Citaat:
De overheid heeft niet onderhandeld, zelfs niet gecommuniceerd over het pensioenplan van Quickie.
|
De huidige regering blinkt op dit moment uit in de onkunde om te kunnen communiceren, dat is waar.
Dat heb ik al van in het begin gezegd.
Citaat:
Ook voor mensen met zware beroepen, die in weer en wind in de haven of in de bouw werken, of die in drieploegenstelsel aan de lopende band werken wordt de pensioenleeftijd opgetrokken. Landingsbanen en deeltijds tijdskrediet ingeperkt en leeftijd opgetrokken.
Dat is toch normaal dat die staken! Dat die dit niet pikken!
|
Ik zit in de IT.
Denkt ge dat ik op mijn 65 ook nog hetzelfde werk ga kunnen doen?
Nee, ik zal me moeten aanpassen net zoals de mensen met een zware job.
De Jobmarkt zal zich moeten aanpassen aan langer werken, maar we mogen ook niet vergeten dat we met z'n allen gemiddeld 5 jaar langer gezond zijn dankzij betere voeding en medische zorgen dan pakweg 50 jaar geleden.
Langer werken is logisch omdat we langer en gezonder leven.
Citaat:
De geut die voor alle landen de schuldenemmer heeft doen overstromen zijn de reddingen van hun respectievelijke banken.
|
Hadden ze die niet gered, dan waren we al ons spaargeld kwijt.
Ik denk dat de gemiddelde Belg dan 100x meer kwijt was dan nu met de besparingen.
Citaat:
De Europese centrale bank weigert om staatsobligaties te kopen (om de markt niet te verstoren), maar ze lenen wel miljarden aan de banken aan 1% intrest. (Portugal betaalt nu 20% op staatsobligaties op 5 jaar)
Tel uit de winst van de banken. En de extra kost voor de landen.
De tobintaks, die speculatie moet temperen, wanneer komt die er?
De miljonairstaks?
Regels voor de banken zodat ze ons niet opnieuw een crisis lappen, al iets van gehoord? Veel over gehoord dat ze er komen. Dat is alles.
|
Dat er nog maatregelen moeten komen en dat de financiële markten moeten hervormd worden is normaal, maar dat neemt niets weg aan het feit dat ook wij zullen moeten bijdragen, en na de staking zelfs nog meer.