Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Natuurlijk weet ik het niet zeker, maar bekent is wel dat mensen die rijk zijn nooit genoeg hebben. Dus waarom staan er geen sterren op dat podium die in de huidige top 10 staan en miljoenen platen verkopen? Omdat dergelijke politieke uiting niet goed is voor de business. En waarom zouden vroegere sterren die met dergelijke dingen in de belangstelling komen te staan daar optreden, volgens mij om dus een laatste miljoentje binnen te kunnen krijgen misschien. Er zitten maar heel weinig van die miljonairs tussen die oprecht iets goed willen doen voor de politiek hoor, volgens mij dan toch.
|
beste illwill,
"ouwe rotten" als Neil Young of Springsteen moeten geen hits meer maken, die gasten worden sowieso nog rijker dan ze al zijn aan royalties van hun hits (intussen klassiekers) en hun fan-base is net ietsje loyaler dan de door de marketing-machine geknede one hit wonders die vandaag wel nog, maar morgen al niet meer in de Top50 staan. Merendeel van de jongeren (doelgroep van huidige hitmachine) mag btw nog niet stemmen.
Tel daarbij op dat beiden (en ok, die gasten van U2 ook) al eerder hun mening en engagement toonden, al dan niet in hun artistiek werk.
't Idee dat rijke mensen enkel en alleen naar nog meer streven, is in bepaalde mate correct, maar tsja, sommige rijken zijn
echt rijk. Verworven kapitaal enigszins wijs investeren en ze hebben meer geld dan zij en hun koters in de 8ste generatie ooit op kunnen maken. Maar afgunst alleen is een negatieve motivatie, uw eigen positie verbeter je niet door op hun af te geven.
Dat bvb Bill Gates een massa (voor ons toch) geld aan AIDS-bestrijding uitgeeft, zal hem wellicht op imago-gebied geen windeieren leggen (de man kan het gebruiken btw) maar ik weiger te geloven dat 'ie het simpelweg doet om binnen 15 jaar meer PC's in Afrika te kunnen slijten wegens toch nog een paar mensen niet dood of stervende...
verder blijf ik erbij dat het initiatief van die muzikanten vooral preken voor eigen kerk blijft en dat men mensen politiek bewuster maken geen kaad kan in een democratisch bestel.
PS: boeha, right on!