Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2004, 11:23   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Verhulst schreef o.a. :

Verhulst, ik kan grotendeels ook mijn eigen mening terugvinden in je openingspost.

Wat me echter vooral interessert is die laatste bemerking.
Ik hoopte dat de "notaris" en zijn ploeg uiteindelijk zouden inzien dat de lagere loonklassen volledig, ik verhaal, volledig , gedemotiveerd raken door het te geringe verschil :

-minimumloon

versus

-werkloosheidsvergoeding.

Die €200 is een druppel op een hete plaat ! Voor die mensen betekenen die 8.000 franskes NIETS. €200 vermindering en volgend jaar al €25 meer gemeentetaks ter compensatie van de gemeentelijke inkomstverliezen door de liberalisering van de elekticiteitssector ...

Wat wél iets zou betekend hebben is :

- €200 belastingsvermindering maandelijks & onmiddellijk !

Géén geld hiervoor ? Natuurlijk wél : verminder de werkloosheidsvergoedingen voor de langdurig werklozen die ongemotiveerd blijken te zijn om werk te zoeken !

D�*t zou tenminste iets concreets betekend hebben door die "laagloners".

Accidentele en hopelijk kortstondige werklozen, sorry ...
Ge moet daar de werkeloosheidssteun zelf nie voor verminderen.

Die 200 euro wordt namelijk geconsumeerd wat betekent een 20 % belasting op die consumptie,

dat vertaalt hem in een hogere winst van de ondernemingen, waar ge nog eens belasting op pakt en misschien wel een economischer heropleving, waardoor ge nog meer consumptie aanmaakt en dus belasting int.

Die 200 euro extra per maand, minder belasting, vertaalt hem onmiddelijk in economische heropleving !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden