Discussie: zwartwerk
Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2012, 08:35   #15
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nieuwsgierig Bekijk bericht
Hallo mensen ,

Graag zou ik jullie een beetje hulp vragen .
Gelieve niet beschuldigend te reageren , daar heb ik niks aan .
Ik probeerde als student een beetje bij te verdienen in het zwart( ik had al een weekendjob maar die volstaat niet om mijn opleiding te betalen, dus ik betaal wel netjes mijn belastingen ) en nu wil mijn baas me niet betalen . nu heeft hij andere mensen aangenomen om voor hem te werken , die lekker aan de dop zitten en dubbel profiteren van onze maatschappij . Dopgeld + in het zwart werken gaat mij net iets te ver . Nu zou ik hem graag overdragen aan de rva . Kan ik dit doen zonder mezelf in de problemen te brengen ? Er zullen hoogstwaarschijnlijk mensen reageren dat dit kinderachtig is maar ik kan het niet hebben dat ik als student die de centjes echt nodig heeft , al mijn vrije tijd opoffer voor dat beetje extra geld en dan bedrogen wordt . Ik wil niet dat er nog andere mensen zo belazerd worden door diezelfde persoon . Toen ik hem belde om mijn centjes te eisen begon hij me te bedreigen dat hij eens naar mijn huis ging komen en zo van die dingen . Kan er me aub iemand helpen ?

Dank bij voorbaat ,

laura
Ge had moeten zeggen dat als ie afkwam, dan graag het geld in cash meepakken direct.

Naar de rva bellen kan je doen maar je hebt je geld dan nog niet. Ofwel zet je zelf een grote bek op, ofwel laat je je doen. Wat Johnny Blaze zei dus.

Als hij dreigt, laat hem komen, en bel de politie als hij daar is. Laat hem dan zelf maar uitleggen waarom hij daar staat. Een mondelinge arbeidsovk is evenzeer geldig dus daar ben je niet in fout. Maar hij moet de arbeidsovereenkomsten aangeven, jij moet belastingen betalen. De consequenties voor hem zijn erger, gezien hij verplicht is de aangiftes te doen, ze niet gedaan heeft, en jij je belastingenaangifte nog wel correct kunt doen. De politie zal de juiste instantie er wel op af sturen als er pv opgesteld wordt. Maar is het je dat wel waard allemaal?

Wat Txiki zei klinkt ook wel plausibel.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden