Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser
Dat is niet dom, dat is slim. Zo helpen we de markt in China te ontwikkelen, en dat betekent ook meer export voor ons naar China.
Wat men in de hele discussie immers altijd weer vergeet:
Import word met export betaalt.
Als wij meer importeren uit China dan importeert China meer bij ons. Dat is onvermijdelijk. Dat kan niet anders. De Chinezen werken immers niet voor niks.
We moeten gewoon kijken naar onze sterktes, en dat produceren dat we wel beter kunnen. Bier bijvoorbeeld. Stel je voor dat dat anderhalf miljard chinezen de smaak van het Belgische bier te pakken krijgt? En dan hebben we het nog niet over Belgische chocolade gehad.Of toerisme. We zien nu al dat er steeds meer Chinezen naar Europa op vakantie komen. Daar zit zeker toekomst in. Stel dat elke Chinees (en elke Indiër) een keer in zijn leven een reis naar Europa maakt. Dat zijn dan al 50 miljoen toeristen per jaar. Daar valt zeker wat aan te verdienen.
Overigens, dat China dingen voor ons produceert die wij niet produceren is helemaal niet nieuw. Dat was in de middelleeuen al zo. De Spanjaarden koloniseerden Amerika in de eerste plaats om met China handel te kunnen drijven...
|
Belgische chocolade is er al bekend hoor. Is enkel wel pokkeduur (zelfde doosje pralines als in brussel maar prijs x5). Marketing zit er ook goed in elkaar daar door de mensen te laten proeven alvorens ze te kopen. De chinese beleefdheid gebied hun dan dat als ze het proeven en lekker vinden, het ook moeten kopen.
Ook in shangai 2010 werden gratis pralines uitgedeeld. Daardoor was België een van de best bezochte gebouwen.
Ook belgisch bier lusten ze heel graag, al is hun eigen bier ook niet slecht maar is opnieuw een luxe product en dus niet bestemd voor 1 Miljard mensen.