Ik denk niet dat één van de grote partijen zo vlug onder de kiesdrempel zal zakken.
Voor elk van hen is er immers een harde kern die de nodige 5 procent wel zal vullen.
De bedreiging van de sossen is een afscheuring van de diep-rode kameraad. Maar of het tot een echte afscheuring zal komen ??
De bedreiging van de liberalen is dat de belastingsregering maakt dat de nva geloofwaardiger wordt als centrum-rechtse partij. Maar tot onder de kiesdrempel ??
De bedreiging van de tsjeven is het afsterven van de echte kaloten, en het anders stemmen van de mensen die toch in hun zuil zitten en in de zuil blijven.
De bedreiging van het Belang is vooral de nva met de boodschap 'verantwoordelijkheid' in plaats van het brutere bijna-racisme.
Groen zal een blijvertje zijn voor jonge naïeven en geitenwollensokken.
Mijn besluit: het is niet te voorspellen op korte termijn wie enkele procenten zal zakken (al is het maar omdat zoiets vaak gebeurt door plotse voorvallen, zoals destijds de dioxine-kiekens ..); en het is nog moeilijker te voorspellen op langere termijn.
.
|