De algemene teneur op dit forum is om te foeteren en te kankeren op immigranten.
Slechts zelden worden oorzaken geduid, laat staan oplossingen naar voor geschoven om immigratie te voorkomen.
Zo lang mensen in hun eigen land geen kansen hebben op waardig werk, om een leven op te bouwen, zullen ze hun land verlaten en hier proberen om een leven op te bouwen.
Een forum gebruiker stelt dit kort en krachtig
En ik blijf op mijn honger zitten daar waar het realistische oplossingen voor het probleem van massale immigratie betreft. Niemand geraakt hier blijkbaar verder dan "sluit de grenzen en stuur ze allemaal terug". Iemand die niets te verliezen heeft zal toch altijd proberen binnen te geraken. De enige manier om dit te stoppen is ervoor zorgen dat ze een menswaardige toekomst hebben in eigen streek, maar daar lees ik hier dus nul komma nul over.
http://forum.politics.be/showthread....26#post5977226
en deed eerder enkele voorstellen
Nee, het is niet nodig om andermans welvaart weg te kapen (zoals bijvoorbeeld de grondstoffen uit het grondstoffenrijke Kongo via warlords die de plaatselijke bevolking terrorizeren). Je kan er beter voor zorgen dat de plaatselijke bevolking de vruchten van haar arbeid en de plaatselijke welvaart kan plukken.
*) Bijvoorbeeld door als westerse regering geen korrupte en repressieve regimes te steunen.
*) Bijvoorbeeld door als bedrijf geen zaken te doen met plaatselijke warlords en eigenaars van plaatselijke sweatshops die het al te bont maken.
*) Bijvoorbeeld door als bewuste konsument te letten op wat je koopt en bereid te zijn iets meer te betalen voor rechtvaardig geproduceerde produkten uit die landen.
*) Bijvoorbeeld door mee te doen aan infokampanjes van burger- en mensenrechtenorganizaties tegen bedrijven het te al te bont maken met produkten die plaatselijke werknemers onder erbarmelijke omstandigheden in lokale sweatshops hebben gemaakt.
Heel konkrete maatregelen die écht iets doen aan deze problemen, en die op lange termijn ook effekt hebben. Vooral tegenstanders van massale immigratie zouden dit moeten doen als ze konsekwent zijn.
http://forum.politics.be/showthread....23#post5977123