Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent
Die mensen die spontaan een BDE hadden, hebben dit vooraf niet ingeoefend hoor.
Zulke mensen zullen er zeker tussen zitten. Maar je kunt ook zoeken naar antwoorden die de wetenschap niet kan geven hé.
Fred.
|
Vanwege u zo'n sympathieke discussiepartner bent, een persoonlijke anekdote :
operatie, volledig onder (vreed plezant vind ikzelf)....-> hersenen krijgen signalen er klopt iets niet -> deel van de hersenen wordt bewust -> 'wat is het probleem.....hmm ik kan niet ademen....geen beweging in de armen, ogen kunnen niet open....waar zijn we.....ahn ja operatie....hmm...kiekens zullen slangen vergeten zijn in mijn neus...-> adrenalinestoot en rechterarm beweegt zich richting neus en de slangen -> "mijnheer, mijnheer stil blijven, u moet blijven liggen" verpleegster neemt arm en legt die terug naast mijn zij -> "stom kieken heeft de situatie niet door"....dubbele adrenalinestoot (serieus machtig gevoel) -> gans bovenlichaam komt recht en beide armen richting neus.. -> "mijnheer mijnheer rustig blijven u moet blijven liggen" > ik kan uitspreken "ik kan niet ademen" ; "u moet door uw mond ademen" ; "dat doe ik niet" (van kleinsaf niet, als ik door mijn mond adem dan heb ik een high-gevoel na 5 tellen en begint alles te draaien

) - "jamaar u moet...dokter dokter hij wil niet ademen" ; "trek de buizen er dan uit é". ik wijs naar de Dr. en draai handpalm naar boven "toch 1 intelligenten in de zaal". Ik leg mij neer en verpleegster trekt buizen uit de neus en ik adem en val terug in slaap tot het normale wakker worden paar uren later.
Mijn ogen zijn niet open geweest en ik 'zag' het verbijsterend gezicht van de verpleegster, ik zag de Dokter van in de andere kamer kijken, ik zag hoe ik lag, waar het probleem zich bevond enz... Niks buitenaards, niks bovennatuurlijks, enkel ik die mijzelf door die situatie heb geloodst.
btw: je zoekt niet naar antwoorden eenmaal je doorhebt dat elk antwoord gewoon een nieuwe vraag oproept. Veel te vermoeiend; hou je gewoon bezig met vragen stellen en de rest komt wel