Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2012, 22:47   #363
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Interessant wat je hier zegt. Een mogelijkheid is dat je een uittreding hebt gehad, een soort van bijna-dood-ervaring. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik acht het het een mogelijkheid. Er zijn vele gevallen bekend van mensen die nog voor hun ongeval uit hun lichaam gaan, dit lijkt een soort beschermingsmechanisme van je ziel die het ziet aankomen, om groter trauma te vermijden. Soms zijn ze zelfs niet bewust van wat er gebeurt (buiten het lichaam gaan) en doen ze gewoon verder , terwijl hun lichaam al ergens anders is. Dit komt voor in bijna dood ervaringen.

Ik werp het dus op als een mogelijkheid op basis van wat je zegt, gezien je twee verschillende realiteiten beleefd hebt op dat moment, namelijk die van je fysisch lichaam , en die van je bewustzijn. Beide kunnen in dat geval echt geweest zijn.
oh neen
Ziet ge nu niet wat we bedoelen exodus ?
Uit jouw overtuiging begin je al onmiddellijk in die richting te denken terwijl daar helemaal geen behoefte toe is daar zulke zaken ook perfect kunnen verklaard worden vanuit een louter materiële kijk op de zaak.
praha is offline   Met citaat antwoorden