Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2012, 16:18   #1
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard Anarchisten: wat doen ze? Wat willen ze?

Naar aanleiding van An Arkos' leuke draad in K&K over coole anarchisten, zou ik aan de anarchisten hier op het forum eens willen vragen wat meer uitleg te geven over hun denken en, vooral, hun doen.

Anarchisme heeft met vrijheid te maken, schreef iemand in die draad. Wat wordt daarmee dan precies bedoeld? En hoe wordt dat nagestreefd?

Ik geef het toe: voor mij is het wereldje van anarchisme hier in Vlaanderen zo goed als onverkend terrein. Ik wil gerust tussen pot en pint mijn oren te luisteren leggen, maar dat zien sommigen dan weer niet zitten.

Daarom zou ik het waarderen als hier in deze draad anarchisten eens wat komen vertellen. Ik ben nieuwsgierig.

Ik zal beginnen met een vraag te stellen: wat maakt dat iemand anarchist is? Wat doet die persoon waardoor die beschouwd wordt als zijnde anarchist en wat anderen, die niet beschouwd worden als zijnde anarchist, dus niet doen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 10 februari 2012 om 16:32.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden