10 februari 2012, 19:44
|
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Heilige linkiewinkie valt van zijn troon en kronkelt zich nu in alle bochten
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120210_213
Citaat:
Rudy De Leeuw onder vuur
De topman van het ABVV gebruikte de notionele interestaftrek bij een investering van een privé-vennootschap, zo wil een campagne die er duidelijk op gericht is om hem te destabiliseren. De Leeuw zet de puntjes op de i.
Het is een straf verhaal. De topman van het ABVV, een vakbond die zich verzet tegen het gebruik van de notionele interestaftrek, gebruikt het systeem zelf. VTM bracht het verhaal naar buiten.
Maar in een interview met de zender nuanceerde De Leeuw het verhaal. Hij verspreidde ook een comuniqué.
'Sinds enige tijd ben ik blijkbaar voorwerp van twitter berichten', schrijft hij.
'De waarheid is dat ik in 1974 samen met andere familieleden een eigendom erfde.
Dit vervallen gebouw werd in 2001 tot woningen en twee winkelpanden gerenoveerd.
Samen hebben we daarvoor toen een vennootschapsvorm gekozen. Dat was om het risico samen te kunnen nemen en voor de verbouwing samen te kunnen lenen.'
De Leeuw vervolgt: 'Noch mijn inkomen, noch mijn privé woning zijn ondergebracht in die vennootschap. Het gaat dus helemaal niet om vervennootschappelijking of fiscale optimalisatie.'
De Leeuw beklemtoonde tegen VTM nog dat zijn investeringen de buurt hebben verfraaid.
Toch is er sprake van winsten die de vennootschap nu maakt. In zijn communiqué schrijft de Leeuw: 'Het financieel beheer van die vennootschap gebeurt nu door een boekhoudkantoor. Om elke dubbelzinnigheid te vermijden, heb ik in juli 2011 trouwens ontslag genomen uit de Raad van Bestuur van die vennootschap. Ik draag in die vennootschap dus geen enkele verantwoordelijkheid meer. Ik heb bovendien altijd in volle openbaarheid mijn bestuursmandaten bekend gemaakt.'
|
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder: 
|
Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 februari 2012 om 19:44.
|
|
|