Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2012, 13:18   #2077
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik vermoed dat je dat verkeerd ziet. Want de VS (in tegenstelling tot Europa: Madrid en Londen) zijn sinds 9/11 geen enkele keer meer getroffen door een grote terroristische aanslag. Ze hebben wel degelijk de ruggengraat van al qaeda gebroken door operaties in Aghanistan en Pakistan. Elke regime dat onderdak biedt aan aan terroristen moet weten dat vroeg (Afghanistan) of laat (Libië) de rekening zal worden vereffend.

Daarnaast is er nog het magneet-effect van conflicten als Irak en Aghanistan voor potentiële terroristen. Heel wat in het westen wonende Jihadisten laten zich recruteren voor de oorlog daar. Goed zo, dan zijn wij hen en hun zotte plannen en ideeën kwijt. Als er een dan toch een slagveld moet zijn voor de strijd tegen de islam-terroristen dan heb ik dat slagveld liever in Damascus of Kaboel dan in New York of Brussel.

Maar dat was niet mijn punt. Mijn punt is dat de VS een bondgenoot zijn en het - binnen redelijke perken - aan hen is om te oordelen hoe zij terrorisme best willen bestrijden.
Zo is dat.
julian is offline   Met citaat antwoorden