Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2004, 12:59   #5
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Laatste dagen hoor je meer over bekeerde belgen , zouden belgen zomaar bekeren een hun cultuur weggeven een de islaam als hun godsdienst beschouwen ??? het is wel een edele daad , maar toch heb ik er twijfels bij , na 9/11 steeg het aantal bekeerde belgen , bizaar een raar , de islam wordt aan de kant van de media beschildert als "de boe boe" van de 21°eeuw een wat krijgen we ?? nieuwe belgen die zich bekeren tot de islaam , toch wel raar , er zit mij iets dwars door dit rare verschijnsel !!! ik zeg niet dat allemaal gefakte bekeringen zijn maar toch betwijfel ik het merendeels ervan !!! ik hoorde de laatste tijd over "screening voor moskees" controles op een bepaalde groep zoals het blijkt te zijn maar in werkelijkheid over de hele islamitisch gemeenschap etz etz...., nu , de vraag is zijn het toch allemaal bekeerlingen ??? ik ken een brigadier die al een hele tijd al bekeerd is van de jaren 80 ,dus m.a.w "een undercover" of zeg maar b.o.b , persoonlijk heb ik er geen probleem mee , want zelfs in een islamitische land moet de regering op alles controle hebben !!! dus een "undercover" is een "must" zaak , deze persoon , vind ik , is eerlijk voor zijn geloof een tegelijk eerlijk met zijn identiteit ( dus hier als "b.o.b") , want men vergeet dat als je bekeert wordt tot de islaam een daarna terug "je jantje aan de toog" wordt dan wordt je beschouwt als hypocriet , een in de islaam is een hypocriet nog erger dan een afgodsdienaar !!! een zal zwaar gestraft worden in het hiernamaals ( volgens het geloof ) , ik zie soms van die soort zelfs een tulband dragen een en baard die nog langer is dan die van men pa !!! het klinkt soms wel grappig maar toch als ik dat zie is dat te grappig !!! ik schiet er bijna soms van de lach , dus wat mijn conclusies zijn is , dat ik geen probleem heb met een "undercover" die eerlijk is voor zijn identiteit een tegelijk eerlijk is voor zijn geloof , maar wat mij engageerd is dat men afkomt als bekeerling ( je weet zowieso of het een b.o.b is waarom dan nog verschansen ) een dan nog grappig bekleden , een na een tijdje is de "mission" compleet, een je ziet hem nooit meer , nee nee , aan de islam is geen ontloop een het "godsoog" is watching !!! dus ontlopen ,vergeet het maar !!!
Jeetje Lincoln ..Dat heet nu eens koeterwaals. Of is het koeterarabisch?
Wanneer begint je inburgeringscursus?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden