Inderdaad. Eigenaardig dat velen dat nog niet hebben begrepen.
Belgicisten hebben geen argumentatie, alles wat ze beweren kan perfect weerlegd worden, maar als men fanatiek overtuigd is van het eigen gelijk, kan redelijkheid die belgicisten niets doen inzien en is discussie derhalve nutteloos. Ik blijf er bij dat organisatietjes zoals de BUB in feite het bewijs zijn dat de Belgische staat uit elkaar aan het vallen is. Een laatste koortsopstoot, een laatste -overigens inhoudelijk grappige- stuiptrekking.
Een tijdje geleden nog een discussie gehad met een simpele ziel uit onze buurt over de communautaire problematiek. Toen ik het argument aanhaalde dat de Vlamingen betalen voor het lakse en parasiterende beleid in Wallonië, met als voorbeeld de flitspalen in het verkeer stuitte ik op ongeloof en onbegrip wegens pure domheid vanwege de man in kwestie.
Zoals bekend staan er in Vlaanderen een tienvoud aan flitspalen in vergelijking met Wallonië, de opbrengsten van de boetes vloeit naar de federale kas, dus de Vlamingen betalen relatief meer boetes dan de Walen voor de staatskas. Antwoord van de Belgisch-gezinde dommerik: "In Wallonië kunnen bijna geen flitspalen gezet worden wegens veeleer kronkelwegen en bossen."
De Nederlanders hebben altijd al gelijk gehad, Belgen zijn gewoon DOM.