Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
Doe nu niet alsof je niet weet hoe de vork in de steel zit he.
De huidige balorige burgemeesters zijn nog steeds niet benoemd, toch niet bij mijn weten.
Bij de volgende verkiezingen gaat dit wellicht nog steeds een probleem zijn, tenzij Di Rupo zijn staatshervorming zeer snel zou lopen, en dat is blijkbaar zijn doel, dus het zou kunnen.
Volgens die staatshervorming heeft de Vlaamse regering nog steeds de bevoegdheid om de benoeming niet te doen.
Maar dan kunnen de burgemeesters naar het grondwettelijk hof dat paritair is samengesteld door zowel Franstalige rechters als Nederlandstalige rechters. De facto ligt daar de uiteindelijke bevoegdheid want het lijkt me nogal wiedes wat er gaat gebeuren.
Het statement dat er Franstalige rechters zich gaan uitspreken over de benoeming van Vlaamse gemeentes klopt dus. Men vergat hierboven erbij te vertellen dat er ook Nederlanstalige rechters bij betrokken zijn. Dealniettemin hebben mijns inziens die Franstalige rechters totaal geen uitspraken te doen over Vlaanderen, toch niet in deze materie, en derhalve vind ik het statement niet verkeerd. Ongeacht wat Peter erover zegt.
Dus een persbericht is daar niet voor nodig he meneerke houdt zich van den domme. Je weet het goed genoeg en ik kan uw gedrag niet echt waarderen.
En uw gezeur over kwaliteit al helemaal niet. Die kwaliteit komt niet van u.
|
Ondertussen blijft Vlaanderen wel met de schaamte zitten dat ze nu bijna een volledige legislatuur de Vlaamse burgemeesters niet heeft benoemd.
Dat gaat vuurwerk geven voor de gemeenteraadsverkiezingen in de betrokken gemeentes. Eén groot feest waar heel de wereld op is uitgenodigd om de langste jubilée van verkozen-maar-niet-benoemd-burgemeesters te vieren.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.