Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2012, 07:51   #133
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien ben ik naief, maar ik zou denken dat je over de meeste van die dingen wel een minimum consensus regel kan vinden die door 95% van de mensen OK bevonden wordt en zo niet dat buren prive contracten kunnen afsluiten om te regelen wat niet openbaar geregeld kan worden. Hoeveel moet ik jou betalen opdat jij je boom snoeit, en dan gaan we dat in een contract schrijven he. Of anders zal ik jouw boom wel eens ziek maken met allround en dergelijke meer.

Maar die dingen zijn normaal gezien een kwestie van gezond verstand en ik zou denken dat het niet moeilijk is om daarvoor quasi-unanimiteit te bekomen.
Ik heb er geen cijfers over, dus dit is pure speculatie, maar ik denk dat we er van achterover zouden vallen hoeveel ik-steek-uw-banden-plat burenruzies er beginnen met zoiets banaals als een verstopte dakgoot of een haag die een halve meter te dicht staat. Als je al contractjes met de buren moet gaan afsluiten om een idee te hebben hoe ver je kan gaan (en mensen gaan altijd zo ver mogelijk), dan hoeft het voor mij niet.

P.S.: Het is Roundup, niet Allround
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden