Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogofSirius
irrelevant? Nou als ze niet rijden kan je ze niet verkopen,
Heb je de hele film al gezien? die is geloof ik een uur. En gezien wat Gm er mee deed op het laatst?
|
Neen, vertel.
Vertel dan eens wat zo´n EV1 kostte vergeleken met een auto met dezelfde prestaties. En hoe de oplaadtijden waren en hoelang hij meeging enz...
Lees best mijn vorige post nog eens, het heeft NIETS met GM te doen.
En waarom lees je
dit niet ? Negeermodus ofzo ?
Citaat:
The problem, as always, was the battery. "Scientifically [battery] storage is all right," wrote Thomas Edison in 1883, "but commercially, as absolute a failure as one can imagine." More than a century later, nothing had changed.
For reasons of durability and reliability, the GM team had decided to stick with tried and true lead-acid batteries for the EV1. A battery is merely an energy storage device, not a source of energy. Even today, a kilogram of the very best performing lead-acid battery can store barely 0.4 percent the energy contained in a kilogram of gasoline. (By way of comparison, a kilogram of the latest, most efficient lithium-ion batteries, can only store about 1.2 percent the energy contained a kilogram of gasoline.)
The 2970-lb EV1 needed 1175-lb of lead-acid battery to go just 90 miles on the highway, and 70 miles in the city — and could manage those distances only because the rest of the car had been carefully (and expensively) optimized for light weight, reduced aerodynamic drag, and had one of the most efficient and sophisticated electric powertrains in existence.
Howard Wilson was painfully aware of the EV1′s shortcomings when we spoke at that EV conference, well before the car’s launch.
Read more: http://blogs.motortrend.com/no-one-k...#ixzz1mUWB5no6
|
z e s h o n d e r d kg loodzuur accu

voor 90 miles snelweg en 70 miles door de stad. En dan die
zeer dure gewichtsoptimalisatie om nog 1500 kg te wegen.
Prijs van die grap in the 90´s ?
Citaat:
(the EV1 reportedly cost GM $80,000 each to build).
|
Per auto, zonder winstmarge.
Volgens mij had je daar in die tijd 5 degelijke auto´s voor.
Of bijna 3 Corvette´s, of de top van de US sportcars:
bvb C4 LT1
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette_(C4)
1992
$33,635 New LT1 engine replaces the L98. Traction control is standard.
Denk ook aan de lage prijs van de benzine in de USA.