Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2012, 13:56   #987
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
natuurlijk weerhouden ze uw cv niet. Waarom solliciteer je voor jobs waar je niet eens aan de minimumeisen voldoet die ze vragen? Ik ga ook geen brieven sturen om hoofdchirurg te worden in een kliniek, want ik heb dat diploma niet.
De vergelijking gaat niet op.

Ik solliciteer voor het type jobs dat Mam aanhaalde. Jobs waarbij het eigenlijk in se niet nodig is dat je een bepaald diploma per se hebt, maar waarbij het erom gaat dat je liefst op een zeker niveau functioneert.

Ondanks het feit dat ik mijn eerste diploma eigenlijk voor het overgrote deel behaald heb en niet over minder kennis (en met alle respect, zeker niet over minder capaciteiten als ik me met sommigen vergelijk ) beschik, heb ik noooooooooit voor een functie in die richting gesolliciteerd. Gewoon omdat ik niet vind dat ik dit ben inderdaad. (En in die sector ze overigens dat risico ook niet kunnen lopen, als de titel niet beschermd en zijn er mensen die zich wel uitgeven voor x terwijl ze mogelijk zelfs geen avondcursusje van een jaar hebben gevolgd.)
In jouw vergelijking zou ik bv de opleiding van chirurgie hebben doorlopen en nog een andere opleiding beleid van de afdeling chirurgie voor 50% bv. En dan solliciteren voor de functie operatiekamer-veiligheids-en kwaliteitsbewaker gevraagd op master niveau, met kennis van de medische wereld bv.

Het gaat er eigenlijk in al die functies om dat ik niet niet over d�*t master-diploma beschik, maar het gaat erom dat ik niet over een master-diploma beschik.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 februari 2012 om 13:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden