VTM nieuws om 7 uur:
den Albert heeft al 100.000 euro uit eigen zak geven aan de armen om hun problemen op te lossen en om van hun gezaag en smeekbrieven vanaf te zijn waarschijnlijk ook. Gemiddeld € 200 per aanvraag.
Commentaar van die OCMW ambtenaar: dit is een godsgeschenk voor mensen die maar € 50 per maand hebben om van te leven. Al hun problemen zijn opgelost.
Ik zie het anders: dit is een schandaal voor iemand die 10.000.000 per jaar krijgt van ons om zo een belachelijk klein bedrag te spenderen aan onderdanen die ECHT wel aan het einde van hun latijn én in volle schulden zitten.

Om nog maar te spreken van de verdoken armoede bij kinderen die daaruit voortvloeid.
Ik vraag mij echt af of het zo moeilijk is voor VTM om objectieve en realistische journalistiek te geven i.p.v. die bullshit in het voordeel van den Albert.
Waarom ook eens niet enkele gezinnen (waar het water aan de lippen staat)aan het woord laten om hun EERLIJKE niet opgedrongen mening te vragen over die schamele € 200 die ze kregen voor hun smeekbede en die waarschijnlijk in hun belastingsbrief zal moeten opgenomen worden als voordelen in natura.
Dat zou een héél ander beeld hebben geven aan deze reportage.

Waarschijnlijk een veel genuanceerder maar correcter beeld.
Maar bon...weerom hetzelfde..het vraagt moed om tegen de stroom in te gaan. Blijkbaar iets dat quasi onmogelijk is bij de media.