Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2012, 07:10   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mag ik nu nog weten of die in jouw systeem een faire belasting moeten betalen?
Daar ging het over.
http://forum.politics.be/showthread....34#post5988134
Ik heb daar al op geantwoord he. Het zou fair zijn mochten zij ook wat belastingen betalen ALS ER DAN TOCH BELASTINGEN MOETEN BETAALD WORDEN.

Natuurlijk moeten er altijd wat belastingen betaald worden, omdat er toch wel een minimum functie voor de staat is (politie + gerecht). Daar zouden die reders dus ook aan moeten bijdragen.

Al de rest is natuurlijk twijfelachtiger, en het is wat ik VERWIJT aan een "sociale maatschappij" waar de zogezegd zwakken altijd profiteren van de zogezegd sterken.

Dus ja, dat die reders ook iets bijdragen zou billijk zijn.

Citaat:
Mag ik nu nog weten of zij de grabbelaars en profiteurs zijn?
Het is duidelijk he: de profiteurs zijn altijd zij die staatsgeld krijgen.

Citaat:
Heb je gelezen wat ik citeerde?
Midden de crisis: 7,9 miljard euro voor Frans en Duits wapentuig

In de zomer van 2009 gebeurt iets merkwaardigs. Griekenland betaalt in dat crisisjaar 2,5 miljard euro voor zes Franse fregatten, nog eens 400 miljoen euro voor vijftien Franse Puma-gevechtshelikopters van de wapengigant EADS nv en tot slot nog eens 5 miljard euro voor zes onderzeeërs van het Duitse ThyssenKrupp. Boem, paukenslag! 7,9 miljard euro voor Frans en Duits wapentuig, middenin de crisis.
Merkel en Sarkozy tekenen plan na plan uit om ervoor te zorgen dat Griekenland de leningen aan Duitse en Franse banken kan betalen. Het duo spuit mening na mening over wat het Griekse volk moet doen maar in het medialicht houdt het de kiezen op elkaar wanneer het over de wapendeals gaat. Der Spiegel zette het Griekse shoppen in Duitsland op een rijtje en dat is indrukwekkend.
...
Crisis of geen crisis, de grote Europese broers zetten de Grieken onder druk om de wapenaankopen gewoon te laten doorgaan, op straffe van geen lening.
....
De Verenigde Staten, Duitsland en Frankrijk spelen de rivaliteit tussen Griekenland en buurland Turkije handig uit. De wapenfabrikanten eten van twee walletjes als leveranciers aan beide rivalen.....voor de Navostrategie en om nieuwe machtsverhoudingen in het Midden-Oosten te helpen creëren zoals Washington die graag zou zien. Waarom blijft het anders zo pijnlijk stil in Washington, Brussel en Frankfurt over het feit dat de Griekse regering op alles bespaart behalve op oorlogstuig?
Uit "Hoe durven ze? De euro, de crisis en de grote hold-up" Met dank aan Peter Mertens, Uitgeverij EPO en De Wereld Morgen
Wat heeft die staatsinterventie nu te maken met liberalisme ?

Kijk, de Grieken doen wat ze willen, zoveel is duidelijk. Maar als ze PER SE een lening willen krijgen, dan moeten ze dansen naar de pijpen van degenen die hen die lening EVENTUEEL wil toestoppen he. Bevallen de voorwaarden hen niet, dat ze dan ergens anders gaan kijken.

Eerst waren het de "smerige speculanten" die geen geld meer wilden lenen aan de Grieken tenzij tegen hoge (risico) interest. Iedereen riep "boe". Toen waren het de "gulle Duitsers" (gul via hun Kanselier die met de centen zwiert van haar onderdanen) die enkel maar geld wilden lenen onder de voorwaarde van de staatsbalans in orde te krijgen, en weeral boegeroep.

Wel, ik denk dat de Grieken (enfin de Griekse staat) al veel te veel mooie aanbiedingen heeft gekregen. Dat ze hun boontjes zelf doppen (wat wil zeggen dat ze failliet zijn, en dat er volgende maand geen ambtenaren en geen leeflonen meer uitgedeeld worden, want de Griekse staat, failliet zijnde, is opgedoekt).

Citaat:
De EU vraagt hen om hun economie helemaal naar de knoppen te helpen.
Dat is niet schappelijk.
Hun staat heeft hun economie al enkele jaren geleden naar de knoppen geholpen, maar dat was gewoon nog niet zichtbaar. De EU "vraagt" hen niks. Als ze geld willen van de EU zullen ze gewoon maar de condities daarvoor moeten aanvaarden, en anders hun eigen boontjes doppen.

Dat is alsof ik nu al jaren de grote Jan uithang door te lenen, tot ik zo een grote schulden heb dat mijn bank mij ENKEL MAAR een nieuwe lening wil uitschrijven als ik deze keer niet meer zal uitgeven dan ik verdien, en dan ga ik klagen dat mijn bank mijn levensstandaard naar de knoppen wil helpen ?