Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2012, 14:51   #14478
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dus regelrechte onzin maar blijkbaar nodig om jezelf moreel boven anderen te doen uitsteken.
Zelfs dit forum laat zien dat er amper tot weinig mensen zijn die op basis van racisme iets hebben tegen andere mensen.
Wel getuigt dit forum, vaak met weergave van persoonlijke ervaring, dat er met bepaalde migranten ontzettend veel problemen zijn wat zorgt voor algemeen ongenoegen onder een steeds groter deel van de bevolking.
Vaak is de probleemgroep jonge Marokkanen of Noord Afrikanen in het algemeen, dat mensen daarover praten, hun mening geven, de één al iets genuanceerder dan de ander, is nodig en zelfs hun goed recht.

Toch hebben sommigen zich genoemd tot foruminquisitie waarbij anderen lukraak beschuldigt worden van " veralgemenen" of " racisme" en " stropoppen" om toch maar de focus van het onderwerp te halen en meningen of getuigenissen in ene slecht daglicht te stellen alsof degene die ze verkondigt ene racist zou zijn, deze moraalridders dragen nergens bij tot enig debat, integendeel, door hun houding wurgen zij menige discussie.

Blijkbaaar is deze onterechte zelfgenoegzaamheid van deze zelfverklaarde moraalriddersvoldoende om anderen te beledigen door te beweren dat racisme hun drijfveer zou zijn, en jezelf boven degenen die zich zeer terecht zorgen maken over de agressie en minachting van sommige migranten en hun nakomelingen te stellen.

Is deze houding een verrrijking voor dit forum?
Volgens mij niet,het is storend en bij wijlen lachwekkend, daarom negeer ik dit soort commentaren meestal, maar omdat ik vandaag goedgezind ben dien ik u even van antwoord op uw bewering dat racisme een grote factor zou zijn.

Dat is dus een leugen, bedoeld om de moraalridder uit te hangen en anderen het zwijgen op te leggen.
3!