Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus
sinds wanneer betaal jij je huisvrouw?
Jongere vrouwen die ik op deze manier zou aanwerven, krijgen uiteraard geen inkomen (ze krijgen gratis kost, kledingbudget en inwoon bij leven), wel een soort van wekelijks zakgeld, maar dat hebben ze in feite niet nodig.
Men kan het effektief een soort van huwelijk noemen, maar dan in mijn geval als bejaarde vrouw die op het einde van haar leven een "lesbische tik" gekregen heeft..... wat doe je in feite met een toyboy op die leeftijd. Ik wil gewoon een propere pamper dan waarschijnlijk.
Dus waarom zou ik een eigen volk-eerst persoon nemen? die verwacht nog dat ik hem/haar ga betalen ook! Neenee, gewoon importeren is de boodschap! Ze maken er zelfs de aangepaste wetten voor!
|
Inderdaad : indien ik voor mijn vrouw sterf krijgt zij een "overlevingspennsioen"... ik zie niet in wat er tegen is om mensen die
soms zeer lang tegen haast geen loon werken na zulke carrière te vergoeden met een "minimumpensioen" (riant zal dat wel niet zijn)
In feite zou je daar inderdaad de "sociale inspectie" op moeten zetten om de misbruikmakers ttz. de werkgevers eens flink op hun vingers te tikken, zoals dat reeds gebeurde bij enkele diplomatieke gezinnen
(ik meen me een geval in een befaamd brussels hotel te herinneren)