Ik denk dat dit een dubbele draad is want de naam van Wilkerson is al eerder gevallen. Ik meen dat Straddle hem naar voren bracht - als ik me niet vergis.
Nee, de VS is juist bezig met een meer sporenbeleid en heeft een ondergrondse actie gestart tegen de grote uploaders.
Nou koop ik geen illegale software maar bekijk via trials of bepaalde software de moeite waard is en daarna bij gebleken geschiktheid koop ik die in gebruikmte vorm. Ik hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik ben maar een amateur.
De rechter in de VS heeft uitgemaakt dat verkoop van overbodig geworden software niet starfbaar is maar zeker toelaatbaar.
Dat heeft men opgevangen door een persoonlijk licentierecht waardoor de wettelijkheid van verkoop van gebruikte software twijfelachtig kan zijn.
Daar zou je dus een zeer kostbaar proefproces voor moeten voeren hetgeen geen sterveling kan betalen. Dus kan legaliteit/illegaliteit niet worden vastgesteld.
Het downloaden van films en muziek is een ander verhaal. Ik geef toe wel eens een film te downloaden om te zien of die goed is.
Amerikaanse, maar ook andere films kunnen smakeloos slecht zijn en ik kan mijn kasmiddelen beter gebruiken dan het kopen van VS smeerboel.
Maar het kan zijn dat er een enkele goede tussen zit die ik dan ook legaal koop. Het is voor mij een voorfilter - ik kan zonder kosten goed van kwaad zuiveren.
In feite zouden de trailers dat moeten doen maar die worden als goedkope prostituees gebruikt om kopers te lokken.
Muziek download ik niet die koop ik.
Sorry voor het off-topic gaan. Had dat niet in de gaten.
Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 februari 2012 om 20:25.
|