Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2012, 21:48   #683
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ok, goed. Ik dacht dat het weer zo'n spelletje van definities ging worden. Wat ik bedoel met een "levende" cel is een cel zoals wij die kennen, die zichzelf kan reproduceren, en chemische reacties vertoont die deze reproductie helpen te bewerkstelligen.

De lijn bij levend ligt bij mij op iets dat zichzelf kan reproduceren mits gunstige omgeving.
slechte definite ... dat beseft ge toch ? ... in relatie tot de zaken waar je het over wilt hebben toch

Citaat:
Allemaal goed en wel maar het blijft een punt: de gehele abiogenese is een typisch voorbeeld van geloof. Men zoekt naar bewijs voor abiogenese, en men heeft nog altijd geen bewijs, geen verifieerbare herhaalbare experimenten (de heilige graal). De hypotese van de abiogenese komt gewoon voort uit het materialistisch geloof. Immers, als het niet "vanzelf" onstaan is moet er wel een intelligentie achter zitten, en dat kan niet voor de materialistische wetenschapper.
Het is geen geloof.... het is vrij logische consequentie
Dat wilt nog steeds niet zeggen dat een alternatief niet zou kunnen.
En wat het al dan niet ontbreken van 'intelligentie' te maken heeft met het niet kunnen binnen een materilaistisch kader ... is me al helemaal duister

Citaat:
Men gaat er gewoon van uit dat het wel zo moet zijn. Dat is geen echte hypotese, maar een geloof die moet bewezen worden. Na ettelijke decennia vruchteloos onderzoeken zou men echter ook eens moeten beginnen beseffen dat de hypotese misschien verkeerd kan zijn. Meer nee hoor. Abiogenes MOET wel waar zijn, want anders valt heel ons wetenschappelijk wereldbeeld in duigen.
Waar haal je toch steeds die zevertroep ?
Ons wetenschappelijk wereldbeeld zou darmee helemaal niet in elkaar vallen.
praha is offline   Met citaat antwoorden