Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2012, 11:52   #79
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ha nu onderschep ik het probleem . U maakt geen onderscheid tussen behoefte en verlangen . Mag ik er van uit gaan dat de moderne mens in die mate ontwikkeld is om ze wel te onderscheiden ,
Natuurlijk ga ik er van uit dat de mens ze kan onderscheiden. Wat ik echter vertel is dat we inderdaad nog niet zover zijn dat we zomaar in elkaars hoofd kunnen kijken. We kunnen dus wel voor onszelf uitmaken wat onze prioriteiten zijn, maar we kunnen niet zonder meer aannemen wat de prioriteiten van iemand anders zijn.

Citaat:
Zonder water kunnen we niet leven .
Maar men heeft het wel prima eeuwen zonder leidingswater gedaan. Vanuit het standpunt van iemand uit de 19de eeuw is leidingswater een luxeproduct, geen basisproduct. Je ziet dus al dat wat "luxe" en wat "basis" is subjectief is.
Citaat:
dus is dat een basisbehoefte .
In een moderne maatschappij en koude regio is Gas , er ook een , tenzij jij bomen wil kappen om een houtkachel aan te maken , natuurlijk zo het goed zijn dat we onze huizen allemaal gaan isoleren in die mate dat verwarming een heel laag verbruik vergt , maar om te koken hebben dat ook nodig .
Je kan je ook electrisch verwarmen. Is zelfs beter voor het milieu.

Citaat:
Elektriciteit is ook een basisbehoefte ., en of de overheid maakt organiseerd dat voor iedereen aan basisprijs OF ze houd haar poten af van diegene die een alternatieve individuele bron om elektriciteit te maken aanschaft . maar zeker niet pasief toekijken en het duurder help te maken door wat de burger toekomt nte verkopen aan het buitenland .
In principe "komt" de burger niks toe. De staat overigens ook niet. IOverigens was electriciteit ook ooit een luxe product. En er was zelfs een tijd dat we het helemaal niet nodig hadden.
En wat met eten? Is dat ook niet een basisbehoefte?

Citaat:
EU zou beter een net uitbouwen , en dat in één Europees bedrijf gieten , en voor iedere consument aan een basisprijs aanbieden , en een basisbehoefte niet onderwerpen aan een commerciele uitbuitingstarieven waar de ene miljarden aan verdient en de overheid met subside moet ondersteunen .
Een groot bedrijf is een slecht idee. Als dat grote bedrijf er een zootje van maakt zijn we allemaal tegelijkertijd de pineut.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden