Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
Ik zal mij als naar gewoonte van persoonlijke commentaar onthouden als het om de Franse politiek gaat, maar u vertolkt wel het gevoel dat veel Fransen hebben : Sarkozy is/was een teleurstelling, maar zal Hollande het beter doen ?
|
Ik moet zeggen dat ik niet begrijp waarom een gematigder figuur zoals Bayrou het altijd zo slecht doet. Ik mag het zeggen aangezien ik hier niet stemgerechtigd ben: van de "serieuze kandidaten" lijkt hij mij veruit de meest geschikte, maar hij geraakt niet heel ver in de peilingen. Marine Le Pen heeft wel soms een goeie analyse van de situatie, maar haar nogal populistische "oplossingen" raken kant nog wal voor mij. Het is een beetje jammer dat ze nog altijd voor raciste versleten wordt, want ik denk dat dat niet het grootste probleem in haar programma is (enfin, indirect wel eigenlijk).
Citaat:
Voor het overige is het nog te vroeg om te stellen dat Sarkozy « waarschijnlijk de verkiezingen zal verliezen » : de campagne van Sarkozy komt nu pas op dreef, wijl deze van Hollande een beetje blijkt te stokken.
|
Ja, maar het verschil is te groot, om op zo een korte tijd nog goedgemaakt te worden denk ik.