Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2012, 16:21   #14673
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik hoef me op geen enkel moment te beheersen eerlijk gezegt.
Deze drift heb ik toch helemaal niet en heb deze dus ook nog nooit hoeven te beheersen.
Hoe verklaar je dat dan in de psychologie?

Trouwens...graag even aan alle forummers...wie moet zich hier beheersen voor zijn of haar rascistische driften?

Ben benieuwd
Beheersing ... Dat is een deel van onze cultuur. Wij beheersen ons en trachten met goede omgangsvormen het leven wat eenvoudiger te maken.
Ik begin me af te vragen of we niet teveel proberen het leven eenvoudiger te maken en misschien eens wat minder aan zelfbeheersing moeten doen en terug een cultuur ontwikkelen van assertiviteit.
Twee dingen zijn mij in het nieuws opgevallen :
Merkel verontschuldigt zich in naam van het Duitse volk voor de moorden gepleegd door extreme neo-nazi's.
Obama zet zijn verontschuldigingen op papier nadat gewone verontschuldigingen niet hielpen toen er verbrande korans gevonden werden in Afghanistan.
Waarom moet Merkel zich verontschuldigen voor de daden van enkelingen?
Waarom moet Obama zich verontschuldigen voor de daden van een paar onbezonnen soldaten?
Wanneer mogen we nu eens verontschuldigingen verwachten van de moslim-extremisten die aanslag na aanslag plegen op vreemden zowel als op eigen volk en dit altijd in naam van de godsdienst van de "vrede" ?