Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Of andersom , de haat tegen mensen die iets gepresteerd hebben en iets bezitten blijkt diep te zitten .
Maar van jou weten we dat alle motivatie ten gronde nihil is . en daarboven op nog ziekelijk afgunstig en jaloers .
|
Hm, het is juist dat wat het ziekelijke betreft ik de ziekte van Graves-Blasedow heb, bovenop het syndroom van Asperger, wat wel een zeer ongelukkige combinatie is wat betreft gemoedstoestand en concentratie. Ook zijn er een aantal redelijk pijnlijke aspecten aan verbonden, die zich manifesteren over het gehele lichaam, in de gewrichten meestal.
Over motivatie, het gaat twee kanten op, ik ben obsessief in hetgene dat me interesseert, maar inderdaad, er zijn zaken die me angst en paniekaanvallen geven, waar dan ook de motivatie helemaal wegvalt. In die mate zelfs dat als ik weet dat ik morgen bijvoorbeeld in ergens Brussel moet zijn waar ik niet bekend ben, ik vannacht geen oog dicht doe en morgen uit mijn bed kom met o.a. migraine en een aantal andere zaken die het me fysiek onmogelijk maken van de woning te verlaten.
Alleszins, ik was me niet bewust dat ik ziekelijk afgunstig en jaloers was tegenover wie dan ook.
Voor de goede orde, kan je daar eens een aantal voorbeelden van quoten uit mijn posts aub?