Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2004, 20:39   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard VS zijn nu tegen "nucleaire" inspecties

Citaat:
VS zijn nu tegen "nucleaire" inspecties (31/07 17:30)

(Belga) De Verenigde Staten hebben een verrassende bocht genomen in hun beleid ter bestrijding van de nucleaire proliferatie. Op de VN-Conferentie over Ontwapening die de voorbije dagen in Genève plaatsvond, zegt Washington nog wel vierkant achter een internationaal verdrag te staan, maar geen heil meer te zien in inspecties en verificatiemissies.

Dat schrijft zaterdag de krant Washington Post op gezag van "regeringsfunctionarissen". De aankondiging van de nucleaire bocht komt er enkele maanden nadat VS-president George W. Bush in het raam van zijn Oorlog tegen de Terreur van de preventie van de productie en de handel in nucleair materiaal een "topprioriteit" van zijn regering had gemaakt. Officieel worden twee redenen gegeven voor die koerswissel: inspecties leveren zelden waterdichte resultaten op en ze kosten te veel. Deskundigen terzake hebben al onbegrijpend op de beslissing gereageerd. Zij stellen dat de VS door de koerswissel het verdrag drastisch uithollen en het beleid om te verhinderen dat nucleair materiaal in handen van terroristen valt, ernstig zullen bemoeilijken. (dwm)
Merkwaardige bocht, is dit om Israël ter wille te zijn ofzo?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden