Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Tiens, volgens mijn collega politieker en voorzitter van de PJM staat Islam voor totale onderwerping aan de koran zonder zelfs maar het recht deze in vraag te stellen.
Heb jij het wel over dezelfde ideologie?
|
Je wilt niet denken en dat is jouw probleem, niet de mijne of van andere mensen in deze wereld. Je verwart vrijwillig vredig overtuigend onderwerpen aan de echte God en Zijn Woord met noodzakelijk, omwille van identiteitsverlies en cultuurverlies gevoel, onderwerpen aan (af)goden zoals de ideologie waarmee ze u hebben gebrainwasht, afgoden die deze ideologie hebben gesticht, jouw ego en andere mensen. De eerste onderwerping is de echte vrijheid en de tweede onderwerping is manipulatie, hersenspoeling, egotheïsme en polytheïsme.
En shabab probeer je ideologisch te interpreteren en je stelt jouw afgoden niet in twijfel, anders ging je proberen opzoeken wat veel vrije a-ideologische niet-moslim westerse analisten erover te zeggen hebben. Je papagaait wat de media jou wijs maakt en waarmee ze jou manipuleren maar ogenschijnlijk zolang het jouw afgoderij dient, is het goed en juist. De echte wereld is veel ruimer dan jouw egotheïsme, beste collega.
Shabab zijn ex-unie van Islamitische rechtbanken (die vandaag aan de macht zijn), ze waren één macht in strijd tegen het corrupte bewind, maar ze kozen hun eigen weg en deze unie van islamitische rechtbanken te bestrijden. Waarom? Lees en kijk langer dan je neus is. Je moet eens denken waarom VS de vijand van gisteren, de unie, vandaag steunen, en waarom deze unie samenwerkt met het Ethiopische leger .. enz. Maar natuurlijk is denken en onderzoeken vermoeiend en bovendien gaat het jouw afgoderij niet ten dienst zijn, dus de oplossing is gewoon verder de ant-islamitische liedjes van Oost-Romeinse rijk blijven nazeggen in hoop dat ze jou een goed gevoel en rust kunnen bezorgen. Je wordt misleid en op die manier blijf je in donkere grotten waarin je op zoek bent naar een zwarte kat, en die ga je niet vinden maar met (ik en andere) was de shabab begonnen, die zijn niet uit de lucht gevallen, maar een een eindresultaat van (ik en andere), de internationale politiek en gebrek aan kennis van de islam.