Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
Het heeft volgens mij niets te maken met vreemdelingen, maar wel met kansarmen.
In mijn tijd (hoor mij) waren er ook wijken waar niemand durfde komen.
Daar waar de kansarme autochtonen woonden, de wijk verloederde en misdaad welig tierde.
Nu hebben de autochtonen het beter en zijn de kansarmen vooral allochtonen.
Het gebrek aan beheersing van de taal speelt daar zeker in mee, ook het racisme en weigering van vele bedrijven om die mensen een kans te geven zal daar een factor zijn.
Ook de mentaliteit van vele autochtonen, die een duidelijk signaal geven tegen de vreemdelingen te zijn via bv stemgedrag en fora zoals dit zorgen voor een polarisatie die het probleem alleen maar erger maakt.
...
|
We hebben ook hier tijden van veel meer armoede gekend en toen waren er dus ook wijken waar je beter uit weg bleef.
Maar ons maatschappijmodel heeft er jaren over gedaan om die problemen zo goed mogelijk op te vangen en weg te werken! Ocmw, bijna gratis onderwijs, leeflonen, stempelen, sociale woningen enz enz enz
Men moet dan ook begrijpen dat we dat allemaal niet ten dele vernietigd en opgesoupeerd willen zien door horden vreemdelingen die nog in de situatie zitten waar velen van ons vroeger ook inzaten, zodanig dat alles wat we opgebouwd hebben de vernietiging riskeert omdat we onmogelijk het ocmw van de wereld kunnen spelen zonder er zelf straks aan onder te gaan!
Ondertussen zijn de "vette jaren" voor onze eigen burgers precies ook al achter de rug. Wat staat er ons en vooral de toekomstige generaties te wachten, dank zij dat opgedrongen multiculgedoe???
Zeg daar je gedacht over en...je bent een racist!
Als diegenen die ganse dagen dat woordje uitkramen denken dat het wel ok zal komen en worden zonder reacties en maatregelen die niet in hun kraam passen...