Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2012, 14:38   #104
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het regeerakkoord is een zeer evenwichtig compromis. Wie het enkel aftoetst aan het N-VA-programma kan dat natuurlijk niet vatten.

U kunt natuurlijk blijven volhouden dat CD&V, VLD, Sp.a. (en Groen) hun ziel verkocht en hun kiezers bekocht hebben, maar die kiezers lijken niet massaal te zijn gaan lopen als we de peilingen mogen geloven. Misschien moet u dan misschien toch eens aanvaarden dat die partijen een legitiem akkoord uit de brand hebben gesleept en dat die kiezers zich niét "bekocht" voelen?
Ik denk dat daarin reeds een verklaring schuilt voor de vaststelling dat sommige mensen voor een partij als de CD&V stemmen : het onvermogen om in te schatten of die partij al dan niet « evenwichtige » compromissen sluit met de Belgische Franstalige partijen.

Ik ben van mening dat uw huidig federaal regeerakkoord helemaal géén « evenwichtig » compromis is. En ik toetst het enkel af aan de logica en de basisprincipes der democratie.

Hebt u het regeerakkoord al eens aandachtig gelezen, en zelf een balans gemaakt met aan de ene kant de toegevingen die de Vlamingen doen en aan de andere kant deze van de Belgische Franstaligen ? Zo ja, wil u ons meedelen welke de gewichtige toegevingen zijn die de Belgische Franstaligen bij dit regeerakkoord hebben gedaan ?

Overigens, kunt u ons meedelen welke gewichtige toegevingen de Belgische Franstaligen ooit hebben gedaan in eender welk akkoord dat de CD&V er mee heeft bereikt ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 februari 2012 om 14:41.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden