Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2012, 10:16   #5110
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een voorbeeldje: stel je even voor dat deze post mutatis mutandis over moslims ging. De welbekende superprincipiële antiracisten die ons forum met hun hoogstaande proza verrijken zouden daar (terecht) op ingaan, de feitelijke fouten rechtzetten of om bewijzen vragen, het racisme aanklagen (en dit over vele vele pagina's, tot vervelens toe).
De oorverdovende stilte in de gelinkte thread spreekt boekdelen (omdat het geen alleenstaand geval is). Ik ben deze hypocrisie eerlijk gezegd ook wat beu (veel meer dan het zelfontkrachtend gebleit van de antisemieten dat ze over de joden hier niks mogen schrijven).

(Weer wat vriendjes bijgemaakt op dit forum.)
Ik begrijp wat je bedoelt. Wat de "mutatis mutandis moslims" betreft, vind ik dat er steeds vaker vrijuit op bittere toon belachelijke assumpties zonder enig redeneren worden geuit - met niets als gevolg.

Soms sta ik hier met mijn mond vol tanden als het over deze overduidelijk wereldwijde samenzwering gaat. Wat zo klaar als een klaar werd toen ik door had dat de drie laatste onderdirecteurs van een bepaald Amerikaans veiligheidsagentschap "mutatis mutandis moslims" waren! Gelukkig ben ik eindelijk vVerlicht