Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Volg het voorbeeld van Colruyt : leg de windmolens nooit stil, sla de over-energie op als waterstof en wend deze aan als brandstof in thermische motoren. Nul CO2. Enkel waterdamp.
En kom nu vertellen dat waterdamp een schadelijk broeikasgas is. Want dat is het ook.
|
very strange dat ik nog niet gehoord heb van het massaal toepassen van zo een onrechtstreekse opslagmethode(bijvoorbeeld als waterstofgas) van windenergie.....Inderdaad,door er een gascentrale aan te koppelen kun je het stoichastische karakter van windenergie(en dat is eigenlijk een veel groter probleem dan de vermogens op zich) tamelijk uitvlakken..
En toch wordt het niet grootschalig toegepast.Ik bedoel maar,de molens staan er al massaal(in de zee).Indrukwekkende leidingsystemen lopen al naar het vasteland....en vervolgens beginnen de subsisides toe te stromen voor stroom die er nogal dikwijls is als ze niet nodig is (subsidies worden niet toegekend op basis van afname,maar op basis van potentiele aanwezigheid van vermogen ),en als ze het meest nodig zou zijn (berekoude dagen of gloeiend hete dagen) is windenergie typisch niet beschikbaar.....
Het Europese backbone net is ongeveer voldoende...Het zou waanzin zijn,en ecologisch rampzalig,(tenzij uitzicht plots niet meer ecologisch is) om het uit te breiden gewoon maar om groene-energiepieken van hot naar her te transporteren...
Moraal : men is er nog niet in geslaagd de buffering van winde- en zonneenergie op te lossen.en eerlijk gezegd,zolang men met subsidies gooit op basis van geinstalleerd vermogen,in plaats van afgenomen vermogen,zal niemand zich daarmee bezighouden in de "groene energie"....
(kelt kijkt op zijn electriciteitsafrekening en zie,ze beweren daar dat mijn energie 100% hernieuwbaar is.....hilarisch

)