Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula
Jij bedoelt: een bende corrupte politiekers.
De kerk hield zich vroeger bezig met huwelijken en echtscheidingen. Nu doet de staat dat. De staat is dus de kerk geworden. De rest van jouw argumentatie was volgens mij geen leesbaar Nederlands.
|
Wat ik bedoel lijkt me duidelijk, maar blijkbaar weet je niet waar je eigenlijk over praat, niet god maar mensen bepalen wat kan en mag, die verworvenheid maakt ook dat jij hier je mening mag verkondigen.
De kerk houdt zich bezig met de grote momenten in het leven van gelovigen zoals rituele rond huwelijk, geboorte en dood, niets meer of niets minder, ze heeft geen enkele juridische macht. Dat het burgelijk huwelijk bindend is heeft te maken met het redelijk inzicht dat god helemaal niets met die jurisiche verbintenis tussen mensen te maken heeft, maar omdat wij tolerant zijn mag je wanneer je daar zin in het na het burgelijk huwelijk gerust een kermis opzetten in een kerk!
De staat heeft niets met kerken te maken wanneer het over burgelijke zaken gaat die rechten en plichten van burgers vastleggen, blijkbaar is dat een lastig inzicht voor je.