Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2012, 19:07   #31
F.B.
Parlementslid

Standaard

Gewoon ter info. Een interessant stukje over emigreren naar Canada. Een lezersreacties gepost op knack.be door een zekere "mielke canada".

Citaat:
WILLIAM,Ik denk niet dat er buiten belgie ,nog landen zijn waar ge zo maar alles aangeboden krijgt ,want in canada komt ge niet binnen ,als ge niet op eigen krachten kunt overleven ,leefloon en opvang bestaat hier niet .Probeer anders maar eens, ge zult rap terug zijn in belgie .ik heb al meermaals de vereisten uitgelegd ,wij zijn sinds ons pensioen 2003 in canada ,omdat onze dochter FAMILIENSHIP had aangevraagd ,waren definitief aanvaard na heel wat onderzoeken eerst in 2007.we mochten wel blijven(sinds 2004) maar 6 maandelijks opnieuw aanvragen ,kostprijs 500cad(ongeveer zoveel als USDollar),Die jaren hebben we ALLES zelf moeten bekostigen ,dat is hier TEMPORARY RESIDENT ,alleen mogelijk met BORG van familie of vrienden in canada.dan hebt ge een immigratieconsulente nodig (erkende met lisencie).kost ongeveer 3000cad voor gezin,dan 900cad betalen voor papierwerk van de officiele immigratie ergens in het buitenland ,in ons geval cad-ambassade in BUFFALO (USA),na goedkeuring door ambassade ,eerst canada verlaten naar Buffalo ,weer gespek met officer en dan aan de ca-grens nog eens alles nazien ,eindelijk dan "WELCOME IN CANADA"met een stevige handdruk van de OFFICER /Ik begrijp wel, dat er afhaken en zeker als ge jong zijt en geen vrienden of familieopvang hebt<MIJN familie heeft in 2005 immigratie aangevraagd in BELGIE als jonger koppel .wel alles via PARIJS en Taalcursus volgen ,is verplicht ,door canada erkende instelling in Belgie .Ja man zo simpel is het niet ,mijn dochter heeft er in 1997 ook 2 jaar over gedaan en die hadden werk en inkomen .Vergelijk dat met belgie en nederland heeft de riem ook moeten aantrekken ,dat is niet houdbaar ,blijkbaar in belgenland wel .Nu is er een toeloop van MOSLIMS in ALBERTA(OLIE MIJNEN) waar mij dochter nu met haar vriend woont (voorlopig wegens werk)Ik was eigenlijk ontgoocheld en vreesde dat belgische toestanden zich gingen herhalen ,MAAR mijn dochter is daar op de UNIVERSITEIT en onderzoek wijst naar rijke en geschoolde moslims,die dan wel weer familie en vrienden gemakkelijk binnen krijgen ,WEL daar is nu een anti -moslimpartij ontstaan, die wijst naar de gevaren van europa ,ja want mijn dochter weet het best ze had een MOSLIM dokter die weigerde haar te aanvaarden ,jawel "wegens geen hoofddoek"Ze heeft klacht neergelegd en nu weigert zij nog moslimdokters .dat is het resultaat >GELUKKIG in deze provincie Manitoba ,waar wij wonen zijn weinig moslims ,ja hier is meer landbouw en werken ja dat is ???? voordeel is dat veel oecrainers,russen ,nederlanders,duitsere ,franssen oostenrijkers en roemenen(meerderheid samen mer oecaieners) hier hun cristelijke churches nog hoog houden >Nu zijn we hier onmiddellijk aanvaard en de sfeer is prima >Ze willen niets weten van MOSLIMS en raar er was een dokter moslim en niemand wilde die als dokter in het haelth-center,ze hebben hem moeten vervangen .Ja ik praat wel met de mensen en ge voelt dat ze zich niet laten afnemen ,wat hun ouders hier hebben opgebouwd en ze kennen wel de problemen van europa ,omdat ze daar toch familie hebben .Maar ik denk ook niet dat moslims gek zijn op land en bosbouw ,laat ze maar wat in de olievelden ploeteren .Ge ziet GELD is machtig ondanks de gevaren .MAAR de indianen (die gestudeerd hebben )zijn al aan het beraden met de regering om te stoppen met dat volk binnen te laten ,ze hebben zelf hun reservaten in het noorden met olievelden in eigen beheer ,nu worden meer andere volkeren aangetrokken.ALBERTA is de rijkste provincie van canada ,hopelijk doen ze er iets aan .
Blijkbaar hebben de Indianen ook hun buik vol van moslims. (echt overal waar ze komen hé)

Laatst gewijzigd door F.B. : 26 februari 2012 om 19:15.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden