Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
Je kan jezelf evengoed onthouden van een antwoord. Ik geef een duidelijke link die uw ongelijk duidelijk maakt.
Er is een duidelijke trend merkbaar dat de lonen in de privé de laatste 10 jaar zijn achtergebleven. Dat is bij mij ook het geval en bij mijn collega's evenzeer. Hoe komt dat ? Door de druk van de lage loonlanden. Het bedrijf waar ik werk kan zich veroorloven om mensen minder te betalen. Trouwens we zitten heden ook nog eens in de zoveelste herstructurering. Als je dat nog nooit zelf hebt meegemaakt kan je er niet over meespreken maar ik kan je wel vertellen dat als je zeker bent dat je uw job niet kan verliezen dat dit een serieus verschil geeft in de manier waarop je werkt en de manier waarop je uw weekend beleeft, kortom de manier waarop je leeft. Ik heb een gevoel van continue druk, ik wordt niet betaald om overuren te doen, maar ik doe er toch uit angst om later als het slecht gaat ontslagen te worden. pakweg 15 jaar geleden deed ik ook wel overuren maar was ik in het weekend tenminste met mijn eigen zaken bezig, dikwijls initiatieven voor de job. Maar nu wordt de druk alsmaar groter en is er veel minder ruimte om initiatief te nemen of om iets uit te proberen op een andere manier. Vorig jaar heb ik zelfs mijn verlof niet allemaal kunnen opnemen en als dank zegt het management dat ze dat waarderen. Alleen zie ik daar dan niet veel van. Buiten dat ik waarschijnlijk nu er ietsje beter voorsta dan de mensen die gewoon hun job doen, zonder al die extra's. Is dat eerlijk. Neen.
De norm van de lage performers is opgeschoven naar mensen die in feite gewoon hun job doen. Niet meer, maar ook niet minder. De betere performers zijn de mensen die echt hun job heel goed willen doen en daar extra voor willen presteren. Daar is niets mis mee, maar het dreigt de norm te worden.
|
Voor mensen die gewoon zijn van koffie te drinken en mannekes te tekenen was dat al een redelijk antwoord denk ik. Wat wil je dat hij zegt? Ja, ik ben een beroepsluiaard?