Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow
|
Vreemd genoeg zegt het rapport, waarover dat artikel zou moeten gaan, zelf iets anders:
https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf
Lees vanaf pg. 52.
Oa. "Når man bryter voldtektsanmeldelser ned på type voldtekt og identifiserte mistenkte/siktedes landbakgrunn, nærmer man seg et nyansert bilde av forholdet mellom voldtekt og etnisitet.
Grove generaliseringer som har gitt inntrykk av at voldtektsmenn kun er utlendinger – og i hovedsak muslimer - viser seg utilstrekkelige og feilaktige."
De 100%-statistiek-mythe is volgens mij gebaseerd op de cijfers voor "overfallsvoldtektene". Ik zou niet goed weten hoe ik dat moet vertalen, in het Engels zal dat allicht 'assault rape' zijn - verkrachtingen waarbij je plots wordt aangevallen? Er blijken 6 van die verkrachtingen te zijn geweest, gepleegd door 5 daders, en die blijken allen allochtoon.
In de andere types verkrachtingen zijn de Noren weldegelijk vertegenwoordigd.
Citaat:
Den etniske profilen varierer innenfor de ulike voldtektstypene, men for samtlige unntatt overfallsvoldtekt er norske gjerningspersoner den største gruppen. Overfallsvoldtektene omhandler imidlertid kun 6 forhold, hvor samme gjerningsmann sto ansvarlig for to (5 unike personer mistenkt/siktet i 6 anmeldelser). I 4 av de seks anmeldelsene (3 unike menn) var gjerningsmannen fra Midt-Østen, i en overfallsvoldtekt var mannen fra Afrika, og i en annen fra Asia. Påstanden om at alle overfallsvoldtekter begås av utlendinger støttes dermed av disse tallene, skjønt basisen for uttalelsen er liten og utvalget spesielt.
|
Ik kan me nu echt niet goed voorstellen dat er hier mensen zijn die denken dat alle Noorse mannen van die vriendelijke types zijn en er zeker geen verkrachtingen door Noren gebeuren? Hoe ver kijk je d�*n naast de realiteit?
In vind het heel triestig dat je anno 2012 nog mensen lijkt te moeten overtuigen dat er in onze westerse samenleving ook zoiets bestaat als verkrachting.