Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Je moet in feite altijd kijken waarom je excessen hebt, en waarom je iets moet controlerne met tegencontrolen, en u afvragen waar is het 'natuurlijk evenwicht hier ' en waarom is dat evenwicht hier zoek. ALs de tegenpolen zo diametraal tegenover elkaar uitgespeeld worden, terwijl het egoistisch eigenbelang 100% aan één kant ligt, dan heb je nu eenmaal van die excessen. EN controles helpen daar geen bal aan.
Kijk, denk je nu echt dat je dat kan schelen als je een hartinfarct doet , dat je een maand congé meer of minder zou hebben ???
Denk je echt als je een baarmoederoperatie moet hebben, dat je dat kan schelen dat je daar nog een week vakantie minder door hebt ?
Omgkeeerd zijn het precies die gastjes die altijd korte periodes ziek zijn, die gaan oprotesteren dat ze hun fijn systeemke kwijt zijn...
in feite is de prioriteit voor iedereen dan zijn gezondheid, en op dat moment wil je ultrasociaal doen en en gaan eggen, jamaar je mag dat volledig op kosten van uw baas doen,w ant jij kunt daar niet aan doen, en wij gaan daar als ziekenfonds niet in tussenkomen tenzij als je een dikke maand thuiszit. Als je dan twee maand thuiszit, dan aleluja gaan we eerst uw congégeld van volgend jaar opgebruiken. EN klaar is kees, vanaf de 2de maand gaan we dan eens kijke of we u wilen betalen aan 80% van een maximumwedde is het niet zo ? Nogmaals waarom telt de vakantie mee als je moet trekken hé... twee maten en twee gewichten zou ik zeggen, als het om te geven is moet de baas liefst nog wat langer betalen, als het maar niet op kosten komt van het riziv.
Ik zou dus de dimmensie 'opname in ziekenhuis met filter meer dan 2 dagen ' invoeren
Dus ben je ziek door een griep, dan zijn die drie dagen voor de werknemer, hij krijgt dus minder congé. NU als je 1 maand hebt, waarvan er inderdaad een week bijkomt door die werktijdsverkorting van 38u week, dan kan ik mij levendig inbeelden dat mij dat geen bom kan schelen of ik die 3 dagen van die 7 dagen zou moeten nemen of niet... In feite ben ik thuis en in feite heb ik niet gewerkt en ben ik al betaald, dus ik vind dat het allemaal al goed genoeg geregeld is.
Ben je ziek bvb voor een baarmoederoperatie, en je moet 4 weken recupereren. Dan heb je bvb 1 week opgenomen, en dus 1 week die niet meetelt voor uw vakantie. En neem je dan bvb 3 weken van uw vakantiedagen op...
Nu je moet vooral vermeiden dat sommige idioten denken dat ze na 1 week moeten komen werken, omdat ze anders hun vakantie gaan kwijt zijn, en die dan vergeten te recupereren thuis. Dus doe de stok dan in twee bvb. Laat het dan 50% meetellen... Daarmee is er een responsabilisering, en is het systeem nog altijd mild: Heb je dan in dat geval 3weken /2 is een weekenhalf vakantie verloren, en heb je 1week hospitalisatie en 1weekenhalf tijd gratis gekregen...
EN voor de pipo's die om de haverklap met een dipke thuiszitten en die zo'n dokter hebben die hen dat met plezier voorschrijft, dan heb je naturlijk voor die gasten uiteindelijk de realiteit dat ze inderdaad al hun extra vakantiedagen gaan kwijtzijn... IK geef u zo op een blaadje papier dat die gasten op slag allemaal gaan blijven werken.
|