Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2012, 09:48   #3
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Stanley A. was wandelende tijdbom

DEN HAAG - Stanley A., de 25-jarige Hagenaar, die wordt verdacht van de moord op Ximena Pieterse (15), blijkt een verleden vol extreem geweld, drugsgebruik en psychiatrische problemen te hebben. Bekenden typeren hem als een wandelende tijdbom.

“Een onvoorspelbare, instabiele gek”, zo zegt een oude voetbalteamgenoot over Stanley. De problemen begonnen voor de moordverdachte toen hij in 2000 naar de middelbare school ging. Zelf schrijft hij daarover in een online dagboek. “Al snel werd ik daar ook gepest. Ik bleef zitten en 8 januari 2002 ging ik naar de Pleysierschool op de wolweversgaarde. 13 juni 2002 14.15 beging ik een delict door iemand neer te steken. Ik was het gepest zat. Ik werd midden in de klas met de doodbedreigd. Ik durfde niks te zeggen. Ik heb een willekeurig iemand neer gestoken.”

Jeugd-tbs

Stanley wordt voor de steekpartij veroordeeld tot jeugd-tbs en zal uiteindelijk vier jaar vastzitten. Veel indruk maakt de straf niet. Over jeugdgevangenis Teylingereind schrijft hij: “Het was meer een soort van hotel/jeugdherberg met tralies en een betonnen muur. We hadden het vrij luxe. Vind ik. Ik had daar meer dingen dan eerst thuis.” In 2003 wordt hij overgeplaatst naar een psychiatrische instelling in Eindhoven. “Ook een mooie tijd gehad”, zo schrijft hij achteraf.

Paranoia

De laatste jaren woonde hij weer thuis bij zijn vader en diens vriendin. Stanley blijft ondertussen kampen met woede-uitbarstingen en geeft zich over aan drugsgebruik. Buren noemen hem tegen het AD “een engerd” en “een griezel.” Zelf schrijft Stanley in zijn dagboek erg veel last te hebben van depressies en zelfmoordneigingen. In een dagboeknotitie van begin september 2007 schreeuwt hij het bijna uit van wanhoop. “ik weet het nie meer mensen...ik heb het niet meer. er is 150 euro van me gestole, me kat gaat dood, ik ben verliefd, maar kan er niks mee...wat doe ik nog op deze wereld? wrom ben ik nu nie sterker dan ik vroeger was, toen ik wel kon vechten om er boven op te kome? als het zo blijft doorgaan, leef ik nie lang meer.........”

Na een vakantie in Turkije is hij weer optimistisch, om een maand later in oktober te noteren. “Ik word helemaal gek van andere mensen. Of ze lullen of ze doen, hoe dan ook, ze maken me helemaal paranoia. Ik ben um helemaal aant flippe in me hooft. Ik weet niet wat ik ermee aan moet.”

Ximena Pieterse

Afgelopen zaterdagochtend lijkt het weer gruwelijk mis te zijn gegaan als Ximena Pieterse waarschijnlijk toevallig op zijn pad komt. Het meisje wordt in Stanley’s woning in de Goudenregenstraat afschuwelijk toegetakeld met een mes en overlijdt op straat, badend in het bloed. Stanley meldt zich korte tijd later zelf bij de politie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...tijdbom__.html

Hier nog eens gezegd: het zijn lopende tijdbommen. En dat zien of willen de deskundigen niet zien
Blijkbaar zien mensen uit de straat het wel en heel duidelijk met een goed oordeel. Hoe kan dat? Jan uit de straat heeft levenswijsheid en ervaring,
"de deskundigen" enkel boekenwijsheid.
Levenswijsheid<> boekenwijsheid daar zit het knelpunt dat al genoeg slachtoffers heeft gemaakt. Hopelijk is Ximena de laatste.
Dus ook deskundigen op de fiets de straat op. Miss leren ze eens wat.