Discussie: Overheidspensioenen
Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2012, 09:58   #106
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het gras aan de andere kant van de draad lijkt altijd groener.
En slijmballen, die zich voordoen als harde werkers op het ogenblik dat de baas in de buurt is en voor de rest geen bal uitvoeren, heb je net zo goed in de privé als bij de ambtenaren.
Nu nog meer dan vroeger.
Ze trokken het werktuig uit je handen, als de baas eens opdook en durfden dan, als de baas jou bekeek nog zeggen, heb je niets te doen.
Bij mij slechts eenmaal gebeurd. Hij kon die avond niet naar huis omdat de wielen van zijn auto, op miraculeuze wijze verdwenen waren.
Heb met het bijna faillissement van mijn vrouw veel ambtenaren meegemaakt en dan leer je het kaf van het koren te scheiden.
Er zijn er die hun job echt ten dienste van jou doen, maar met de omhooggevallen nitwits had je altijd problemen.
Je kon er de politiek geruggensteunde onaantastbare zo uitvissen.
Als je toch zin hebt om te kappen op ambtenaren, kap dan op die en niet op diegenen meestal van de lagere echelons, die hun werk naar behoren uitvoeren.
Verstaat gij dat nu,de wereld gaat achteruit door een teveel aan alles en een te weinig aan koopkracht en werk en net omdat de markt overvol zit.
Weet ge ik begin zelfs te geloven in een complot,al dan niet vrijwillig om de lonen en de te gunstige positie die de werknemers vorige decenia hebben verkregen terug naar af te voeren.
Het begin daarvan is dan de onenigheid tussen groepen aan te moedigen en de nodige exuses te verzinnen om de opgebouwde posities van het gewone werkmansvolk aan te vallen en aan te pakken.
Druk zetten,denigrerende uitspraken,aalmoeseconomie,neerbuigend aanvaarden van slechte voorwaarden,afbraakpolitiek en hervorming moeten waarschijnlijk de basis vormen van een nieuwe onsociale gemeenschap waar het de bedoeling is te laten voelen dat harteloosheid geen kwaal is maar een middel.
Wel,van mij mogen ze hem hebben hun nieuwe wereld,als veraad en onderkruiperij en vleierij voor sommigen een middel is om anderen in discrediet te brengen.
Waar stopt het dan en meer nog zal het nog ooit stoppen!
Er van uitgaande dat dit maar een veronderstelling is stel ik me toch de vraag
waarom eigenbelang. zo gepusht en zo gepromoot overkomt