Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Het is van die allochtonen zonder meer fout geweld te gebruiken. Zeggen wat zij denken over holebis moet echter kunnen. Net zoals het voor holebis moet kunnen om te zeggen wat zij willen.
Ik lees echter ook dat de holebis in kwestie het nodig vonden om zonder aanleiding een groepje allochtonen onder de neus te wrijven dat het om een homofeest ging.
Moet kunnen volgens mij maar... dan achteraf stellen dat je 'helemaal niet geprovoceerd' hebt... dat is dan ook niet meer waar wel.
Wanneer ik in mijn gemeente openlijk ageer tegen de rituele slachtpartijen doe ik dat ook openlijk en bloot en ik vind dat dat moet kunnen. Maar ik ga achteraf nooit zeggen dat ik niet wist dat daar reactie op zou komen en dat die reactie totaal onvoorzien was. Dat maakt de reactie daarom niet minder fout.
Wat ik wel niet ga doen is elke keer dat een groepje allochtonen mij aanspreekt over andere thema's gaan zeggen dat zij barbaren zijn want ze slachten schapen.
Dat is er over. En dat was de aanleiding voor het handgemeen hier ook.
De melding dat het om een homofuif zou gaan was duidelijk niet bedoelt om aan de goede verstandhouding bij te dragen en daarom enkel op te vatten als agressief... van de homovrienden in kwestie.
|
Of het was bedoeld als een vriendelijke waarschuwing: "het is een leuk feestje, maar holebi's zijn in de meerderheid. Kan je daarmee leven kom dan binnen, zo niet kan je beter vertrekken." Mijn interpretatie van zijn woorden is even geldig als de jouwe, omdat we allebei moeten werken met de info die we hebben. Deze zegt niets over de bedoeling van de uitspraak.
Kan je je voorstellen wat er moest gebeurd zijn als die mannen mee gingen fuiven? Ik denk dat er dan wel meer als 2 gewonden zouden zijn.